Parné lode a emigranti z Malachova

19. října 2012 v 14:12 | ludolf |  Vysťahovalectvo

Parné lode a emigranti z Malachova

Loď Kaiser Wilhelm II - vyrobená v lodeniciach AG Vulcan v Štetíne v roku 1903 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1888 pasažierov (775 prvá trieda, 343 druhá trieda, 770 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Southampton, Cherbourg, New York.
Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Riečan Andrej, 42 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 30. marec 1910, prístav odchodu: Brémy, predchádzajúci pobyt v USA: august 1907.
- Brzula Juraj, 35 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 30. marec 1910, prístav odchodu: Brémy.


Loď Kaiser Wilhelm der Grosse - vyrobená v lodeniciach AG Vulcan v Štetíne v roku 1897 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1970 pasažierov (558 prvá trieda, 338 druhá trieda, 1074 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York. V rokoch 1897-1899 bola najväčšou a najrýchlejšou loďou na svete.
Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Haring Juraj, 32 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 7. december 1910, prístav odchodu: Brémy, predchádzajúci pobyt v USA: júl 1908.
- Krnáč Andrej, 32 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 7. december 1910, prístav odchodu: Brémy.

Loď President Grant - vyrobená v lodeniciach Harland & Wolff Ltd. v Belfaste v roku 1907 pre lodnú spoločnosť Leyland Line. Kapacita lode bola 3830 pasažierov (326 prvá trieda, 152 druhá trieda, 3352 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Hamburg, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1952.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Dobrota Mária, 31 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 22. december 1911, prístav odchodu: Hamburg.

Loď Rhein - vyrobená v lodeniciach Blohm & Voss v Hamburgu v roku 1899 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 3541 pasažierov (369 druhá trieda, 3082 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York, Baltimore, Philadelphia, Suez. Vyradená z prevádzky v roku 1929.
Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Riečan Andrej, 39 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 11. december 1906, prístav odchodu: Brémy.
- Klačan Andrej, 30 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 11. december 1906, prístav odchodu: Brémy.
- Klačan Juraj, 25 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 11. december 1906, prístav odchodu: Brémy.

Loď Main - vyrobená v lodeniciach Blohm & Voss v Hamburgu v roku 1900 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 3451 pasažierov (369 prvá trieda, 217 druhá trieda, 2865 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1925.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Kapusta Ján, 33 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 22. apríl 1905, prístav odchodu: Brémy.
- Oravec Matej, 38 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 22. apríl 1905, prístav odchodu: Brémy.
- Handlovský Juraj, 20 ročný, slobodný, bydlisko: Banská Bystrica (nar. v Malachove), cieľ cesty: S. Bethlehem Pensylvánia USA, dátum príchodu: 22. apríl 1905, prístav odchodu: Brémy.

Loď Nieuw Amsterdam - vyrobená v lodeniciach Harland & Wolff Ltd. v Belfaste v roku 1906 pre lodnú spoločnosť Holland-America Line. Kapacita lode bola 2886 pasažierov (440 prvá trieda, 246 druhá trieda, 2200 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Rotterdam, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1932.
Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
Zuzana Kapustová so 4 deťmi cestovala za svojím manželom Jánom Kapustom
- Kapusta Zuzana, 36 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam, predchádzajúci pobyt v USA: júl 1905.
- Kapusta Ján, 11 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.
- Kapusta Anna, 9 ročná, slobodná, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.
- Kapusta Ondrej, 5 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.
- Kapusta Amália, 2 ročná, slobodná, bydlisko: West Seneca NY USA (na tomto mieste sa aj narodila a tým získala US občianstvo), cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.

Loď Ryndam - vyrobená v lodeniciach Harland & Wolff Ltd. v Belfaste v roku 1901 pre lodnú spoločnosť Holland-America Line. Kapacita lode bola 2282 pasažierov (286 prvá trieda, 196 druhá trieda, 1800 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Rotterdam, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1929.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
manželia
- Kapusta Ján, 33 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (pozývateľ Oravec Matej), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906, predchádzajúci pobyt v USA: 1904-1905.
- Kapusta Zuzana, 33 ročná, vydatá, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA, dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906.

rodina Dobrotová (bola po vylodení v New Yorku bezplatne ošetrená a hospitalizovaná v nemocnici)
- Dobrota Ján, 35 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (za strýkom Matejom Oravcom), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906
- Dobrota Mária, 28 ročná, vydatá, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (za strýkom Matejom Oravcom), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906
- Dobrota Juraj, 5 mesačný, slobodný, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (za strýkom Matejom Oravcom), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906

Loď George Washington - vyrobená v lodeniciach AG Vulcan v Štetíne v roku 1909 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 2679 pasažierov (568 prvá trieda, 433 druhá trieda, 1678 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1951.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Riečan Andrej, 27 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 1701 Tyler Street Gary Indiana USA (za strýkom Johnom Dianom), dátum príchodu: 23. júl 1923, prístav odchodu: Brémy, odchod z Brém: 11. júl 1923.

Loď Crefeld - vyrobená v lodeniciach Flensburger Schiffbau-Ges., Flensburg v roku 1922 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1038 pasažierov (282 druhá trieda, 756 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Buenos Aires, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1941.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
manželia
- Ivan Ondrej, 25 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Brémy, dátum odchodu: 5. máj 1923
- Ivan Magdaléna, 25 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Brémy, dátum odchodu: 5. máj 1923

Loď Sierra Morena - vyrobená v lodeniciach Bremer Vulkan, Vegesack v roku 1924 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1090 pasažierov (157 druhá trieda, 933 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Buenos Aires, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1963.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Dvorská Anna, 18 ročná, slobodná, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, dátum príchodu: 1. apríl 1927, prístav odchodu: Brémy, dátum odchodu: 19. marec 1927
- Dvorský Juraj, 28 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, dátum príchodu: 2. jún 1929, prístav odchodu: Brémy

Loď Koln - vyrobená v lodeniciach Bremer Vulkan, Vegesack v roku 1922 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1022 pasažierov (270 druhá trieda, 752 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Buenos Aires, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1940.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Cimermanová Júlia, 22 ročná, slobodná, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, dátum odchodu: 23. december 1925, prístav odchodu: Brémy.


Loď Vigo -
Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:
- Mikulková Júlia rod. Cimermanová, 26 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Hamburg, dátum príchodu: 2. január 1930, prístav príchodu: Buenos Aires
Deti:
- Mikulka Ivan, 2 ročný, slobodný, národnosť: argentínska, bydlisko: Junin, Argentína, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Hamburg, dátum príchodu: 2. január 1930, prístav príchodu: Buenos Aires
- Mikulka Milan, 1 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Hamburg, dátum príchodu: 2. január 1930, prístav príchodu: Buenos Aires
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kennshilky Kennshilky | E-mail | Web | 15. května 2017 v 16:13 | Reagovat

Amoxicillin Tempature Rise Drug Similar To Dapoxetine  <a href=http://byuvaigranonile.com>viagra</a> Amoxicillin Trihydrate 30 Ml No Rx World Pharmacy Store

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama